Kundeoplevelse i særklasse hos Dansk Isolering

Troværdigt website med god “trust” i form af anmeldelser og udmærkelser, video og vision/mission m.m.. Nem og hurtig personlig kontakt, godt udført arbejde og et opfølgende opkald en måned efter, for at tjekke op på om alt var, som det skulle være. Sådan – super kundeoplevelse! Det er så absolut ikke en selvfølge i håndværkerbranchen.

Første kontaktpunkt: Et fint website

I december 2017 fik jeg udført en efterisolering af vores loftrum. Jeg havde tidligere indhentet et tilbud, men søgte nu efter et alternativ. Jeg var igennem en del websites, hvor jeg bad om tilbud fra to firmaer (uden senere at høre fra dem) indtil jeg faldt over danskisolering.dk. Hurtigt faldt jeg, på forsiden, over yderst positive anmelderser fra anmeld-haandvaerker.dk, nogle priser (Fx. Årets Isolatør 2017) fra samme website og en video med indehaveren. Jeg bad om et tilbud og derefter gik det hurtigt.

God personlig kontakt

Jeg fik et opkald dagen efter min forespørsel og indenfor få dage en inspicering af mit loftrum og hulmur. Michael fra firmaet tog prøver i hulmuren, hvorefter han fortalte, at han ikke vurderede at der skulle hulmurisoleres. Det havde jeg tidligere fået tilbud på, men nu kunne jeg spare godt 10.000 på ikke at få udført noget arbejde(!). Vores møde afsluttedes med et tilbud på opgaven. Dejligt at få det med det samme. Efterfølgende kom mailen med tilbuddet ikke frem pga. en stavefejl i min mailadresse, men det løstes hurtigt efter en god og hyggelig samtale.

Arbejdet udført til punkt og prikke

Dagen oprandt hvor der skulle isoleres. Der kom to friske og dygtige håndværkere. I tilbuddet var der anført etablering af ny gangbro, der var smallere end jeg havde troet. Efter lidt snak blev den lavet bredere uden merpris, så der stadig var plads til sætte ting på loftet. Efter endt isoleringsarbejde blev der ryddet pænt op, inden de to håndværkere fik sig en velfortjent frokost og dåsecola i lastbilen inden næste opgave.

Fakturaen og en lille god overraskelse

Så kommer det kedelige: Fakturaen. I mailen som den var vedhæftet, var der en kort vejledning til, hvordan jeg skulle indberette (og udregne prisen ex. moms) mit håndværkerfradrag på SKAT. Derudover stod der: Vi håber at såvel arbejdet som oprydningen blev udført som forventet. Ellers hører vi gerne. Dette kontaktpunkt blev altså også udnyttet til lige at give lidt ekstra service.

Opfølgning

Og tro det eller ej – fredag d. 19. januar 2018 – fik jeg et opkald fra Frank fra Dansk Isolering. Han ville følge op på, om alt var som det skulle være efter det udførte arbejde. Jeg blev mildest talt overrasket -og lettere henrykt over dette opkald! Et håndværkerfirma, som frivilligt kontakter mig, for tjekke op på, om de har gjort det ordentligt! Efterfølgende blev jeg spurgt, om de måtte sende en mail med en opfordring til at skrive en anmeldelse på håndværker-anmeldelses-websitet (som jeg dog ikke har modtaget – måske fordi min mailadresse stadig står forkert i deres system). Men trods det har jeg allerede indsendt min anmeldelse og også skrevet en på trustpilot.

Nysgerrigt spurgte jeg ind til, hvorfor Frank ringede til mig. Han fortalte, at de ringer alle kunder op, for at følge op på, om alt er som det skal være. De er tilfredse når jeg er tilfreds. -Og så nævnte han også, at især ældre kunder helst ikke vil klage, så derfor spørger de insisterende ind til, om alt nu også er i orden. Så her er et firma der er bevidst om klagehåndtering (som jeg har skrevet en uddybende post om her) og at det betaler sig på den lange bane, at skabe tilfredse kunder, selvom det måske koster lidt på den korte bane.

Konklusion: Jeg vil klart anbefale Dansk Isolering

Når man, som jeg, ikke ved så meget om håndværkerarbejde, er det enormt vigtigt, at det firma man entrerer med er troværdigt. Det var en rigtig god oplevelse, at have Dansk Isolering til at udføre et stykke arbejde. Deres troværdighed og faglighed understreges i samtlige kontaktpunkter. Det efterfølgende opfølgningsopkald var prikken over i’et. Dem vil jeg anbefale og bruge igen, om nødvendigt.

Simple råd til en god kundeoplevelse med en håndværker
  1. Reager hurtigt på kunders henvendelser
  2. Giv klart og forståeligt tilbud
  3. Tydelig kommunikation om hvornår arbejde bliver udført
  4. Udfør et godt stykke arbejde og ryd op
  5. Følg op

Og sidst men ikke mindst: Sørg for, at potentielle kunder kan se, at du går op i at levere gode kundeoplevelser. Det kan være på https://www.anmeld-haandvaerker.dk/, dit website og sociale medier.

Indlæg oprettet 13

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen